Een groeiende groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist bijzondere talenten; het zijn creatieve, slimme en gevoelige  kinderen met een visueel/ kinesthetische leerstijl! Zij denken/leren  niet in woorden, maar in beelden en op het gevoel. Dat is de reden waarom de lesstof, die in het onderwijs voor het grootste deel auditief wordt aangeboden, niet goed wordt begrepen en onthouden.

Vaak hebben deze kinderen een (oplopende) leerachterstand, of denkt men aan dyslexie of een ander leerprobleem. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er nog meer schoolwerk op, voor deze kinderen niet begrepen wijze, wordt aangeboden.

 

Het leren moet anders bekeken worden, waardoor het kwartje bij deze kinderen wel valt en er direct resultaat wordt geboekt.

 

Mindedit werkt voor wat betreft het visueel/belevingsgericht leren op basis van de Kernvisie methode en werkt met een uitgebreide praktische werkmap, waarin de lesstof vertaald wordt naar een visuele manier van denken en leren. Daarnaast worden ook materialen aan de kinderen en ouders meegegeven die thuis en op school gebruikt kunnen worden. In de basismap voor ouders wordt na iedere sessie de besproken informatie (materialen en theorie) aangevuld.

Mindedit werkt op individuele basis met kinderen en hun ouders. De methode wordt in vijf tot zeven basis- sessies aangeleerd en toegepast op de leerstof behandeld in de basisschool. Direct resultaat! Daarnaast is er een mogelijkheid om extra sessies te volgen voor breuken, metriek stelsel en ‘leren leren’. Zowel jongeren uit het voortgezet onderwijs als uit het hoger onderwijs kunnen daarmee geholpen zijn. Ook volwassenen die visueel leren hebben veel baat bij de methode.

Mindedit adviseert ouders, leerkrachten en scholen over de visuele/belevingsgerichte leerstijl en hoe daar thuis en op school mee om te gaan. Door uit te gaan van de mogelijkheden en niet van de moeilijkheden van deze kinderen en jongeren, worden er aanzienlijke resultaten geboekt; zowel op leergebied als op sociaal- emotioneel gebied.