Een voorbeeld van creatief denken

Dat ik mag werken met een groep kinderen met hele bijzondere talenten wist ik al, maar vandaag kwam via een ouder de volgende uitspraak mij ter ore;

“Mam, weet jij hoeveel één plus één is ??? Eehhh  ja, één plus één is….twee ?! Nee mam, 1+1= een raam !!!

Weer een briljant voorbeeld van visueel lerende kinderen, die met prachtige, originele uitspraken komen, door hun talent om zich dingen driedimensionaal voor te kunnen stellen, te gebruiken.
Mits zij goed in hun vel zitten tonen ze deze talenten op evenzoveel manieren omdat zij dingen vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken. Dit geldt voor alle denkbare gebieden….

Wat een creativiteit en wat een voorrecht om met deze kinderen te mogen werken. Het raakt mij iedere keer weer diep !!!

P.S. …..voor degenen die de “1+1= een raam” spitsvondige grap niet snappen, volgt hier de uitleg:
Men neme de linker verticale stijl van het raam (1), de plus in het midden (+) en de rechter verticale stijl van het raam (1) en tenslotte de twee horizontale stijlen als = teken. De = schuif je tussen de beide enen en je hebt….een raam !!!






Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*