Kate 7 jaar, beelddenken

Onze jongste startte na de zomervakantie 2015 met veel plezier in groep 3. Kate had met weinig moeite groep 1 en 2 doorlopen en wij genoten van haar levendige en fantasierijke verhalen.

Na 3 weken in groep 3 met dezelfde juffen als in de kleuterklas, veranderde Kate als een blad aan de boom. Dwars, boos niet meer naar school willen, buikpijn, haar vrolijke gezicht veranderde in een verdrietig gezicht. De reactie van de juf was duidelijk, “het zat er niet in bij Kate, en het werd niks”.

Kate is onze vierde en als moeder inmiddels door de wol geverfd, ging ik op zoek naar hulp. Ik kwam snel met Edith in contact en daar bleek dat Kate een beelddenker is en de lessen op school op een andere manier aangeboden moet krijgen.

Het was zo leuk om met Kate naar Edith te gaan. Edith gaf Kate weer zelfvertrouwen en wat genoot Kate daar van. In januari 2016 hebben wij Kate van school af gehaald en naar een school laten gaan die ook met de methode van Edith werkt. We hebben een ander kind thuis. In januari had Kate volgens de oude school een enorme achterstand, en een cito E score, na 3 weken op de nieuwe school waar de juf Kate de lessen aanbied vlgs de methode van Edith, zit ze weer op het gemiddelde niveau van groep 3!

Dus ouders, luister niet altijd naar wat juf zegt over je kind, maar volg je eigen gevoel. Als wij niet naar Edith waren gegaan, was Kate blijven zitten in groep 3 en had zij waarschijnlijk een gedragsstoornis ontwikkeld met alle gevolgen van dien. Kate is weer blij en ontspannen en gaat met veel plezier weer naar school! Volgende week gaat Edith met Kate verder voor de reflexintegratie, omdat er ook sprake is van storende primaire reflexen. Op die manier pakken we het leer en automatiseringsprobleem vanuit de basis aan !

-Larisa-






Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*