De school èn ouders worden actief betrokken

“Ik kwam erachter dat er meer beelddenkers op school zitten”

IB- er OBS “de Lijster te Barneveld”

Via ouders van een leerling kwam ik in contact met het beelddenken. Zij hadden een kind, die beelddenker is. Ik had er nog maar weinig van gehoord, dus ik besloot deel te nemen aan een avond hierover. En achteraf ben ik daar enorm blij mee! Edith is een boeiende spreker. Ze heeft enorm veel praktijkervaring. Het werd mij al snel duidelijk dat er waarschijnlijk veel meer kinderen bij ons op school beelddenkers zijn.

En dat we door eenvoudige veranderingen binnen ons leeraanbod, we deze kinderen veel beter zouden kunnen begeleiden! De voorbeelden die Edith aanhaalde, waren voor mij ook meteen toepasbaar in de praktijk. Niet moeilijk uitvoerbaar of zweverig, maar eenvoudig en duidelijk. Wat ook fijn was, was dat we een map kregen met alle informatie. Met dus veel nieuwe ‘bagage’ ging ik die avond naar huis.

Een aantal weken later ontmoette ik Edith weer op onze school om over onze leerling te praten. Wederom een fijn gesprek. Ze weet duidelijk waar de leerling zich bevindt in zijn/haar ontwikkeling en waar zij nog op moet inhaken. We kregen weer goede adviezen om door te kunnen met deze leerling. Wat me ook aanspreekt, is dat de begeleiding van Edith voor een korte periode is.

De school én ouders worden daar dan ook actief bij betrokken. Maar zien we nu ook resultaat? We merken dat onze leerling zichtbaar vooruit is gegaan op het gebied van rekenen en spelling. Ze zit ook beter in haar vel. En ze gaat nu met meer plezier naar school. We zijn erg tevreden over de werkwijze en we hopen dat later meer kinderen hiervan gebruik kunnen gaan maken!
– Wilma van Maarschalkerweerd –






Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*