“Wat is Fleur veranderd !”

“Het zijn soms de kleine visuele dingen die één klap alles duidelijk maken”

-Fleur 9 jaar-

“School wilde Fleur testen en wij werden verwezen naar een instantie waar wij totaal geen goed gevoel bij hadden. Dus ja, dan ga je zelf zoeken. Als ouders wil je graag het beste voor je kind en mag je ook nee zeggen. Bij toeval “Ik leer anders” ontdekt. Een klein zinnetje op internet. Met verbazing hebben we het gelezen en de site van “Ik leer anders” bezocht. Wij herkenden hier ons kind helemaal in. Het toeval wilde dat Edith de week erop haar eerste informatie- avond hield. Wij zijn daar heen geweest (met daarna al meteen een afspraak voor Fleur bij Edith). De informatieavond was duidelijk; vragen die er gesteld werden, zijn direct duidelijk beantwoord.

Na de eerste sessie met boek en alle informatie naar school gegaan en verteld waar wij met Fleur mee gestart waren. Edith is al enkele keren voor Fleur op school geweest en heeft ook een aantal juffen de informatie over het beelddenken/ visuele leerstijl gegeven. School staat er voor open. Fleur vind het leuk bij Edith en ze maakt goede vorderingen op school. Bijvoorbeeld de tafels staan goed in haar hoofd, dictee- woorden slaat ze goed op en topografie is een makkie.

Het zijn soms  kleine dingen van anders aanbieden van de stof, die het deze groep kinderen duidelijker maakt. Maar ook op sociaal- emotioneel vlak zien wij haar nog steeds veranderen doordat haar zelfvertrouwen nog steeds groeit,ze is opener geworden tegenover anderen, bijt wat meer van zich af. Wij krijgen ook regelmatig te horen “Wat is ze weer veranderd”. Edith is ook belangstellend naar Fleur toe en zo word er ook over dingen gekletst die ze buiten school om doet.Wij als ouders hebben vanaf het moment dat Fleur gestart is een goed gevoel over hetgeen er qua leren gebeurd en de manier waarop Edith alles overbrengt op de kinderen”.
– Pieter, Jacqueline en Fleur –






Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*