“Mijn kind wordt begrepen”

“Leren in de lift door aansluiten bij zijn mogelijkheden”

– Amine groep 3 en 4-

Na een informatieavond in maart 2013 over de visuele leerstijl, ging er voor mij een wereld open. Ik herkende mijn zoon, die toen in groep 3 zat, volledig in het geschetste profiel. Na een intakebleek mijn zoon ook echt een voorkeur voor de visuele leerstijl te hebben. Het bleek daarna al snel dat hij niet alle letters had geautomatiseerd, waardoor het lezen moeizaam ging. Het bleek dus dat het vooral auditief aanbieden van de letters en klanken,voor hem niet voldoende was.  Binnen een uur had hij het alfabet op de visuele manier opgeslagen. Daarna gingen de resultaten direct omhoog; eind groep 3 zat hij weer op het juiste leesniveau !

Nu in groep 4 zit hij lekker in zijn vel enijn we bij Edith nu vooral bezig met het rekenen. Het nog beter automatiseren van de basis. De tafels gaan heel erg goed. Het fijne van de begeleiding van Edith, is de relaxte manier waarop zij kinderen benadert: Mijn zoon vind het fijn dat iemand hem op “zijn manier” begeleidt, hem snapt en vooral alles uitlegt en ondersteunt met visueel materiaal.

Als ouder vind ik het ook fijn dat ik erbij ben, er actief bij betrokken wordt waardoor ik meer inzicht krijg in de aanpak. Zo kan ik thuis ook alles toepassen en mijn zoon op de voor hem juiste manier op weg kan helpen. Nu op naar groep 5 en ik heb er alle vertrouwen in !

-Nadya-






Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*